.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل ارشاد مازندران: موسیقی در دل فرهنگ نهفته است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از عبدالحسين مختاباد به عنوان يكي از افتخارات موسيقي بومي و ملي كشور نام برد و گفت:‌ زمينه نشست اين هنرمند مشهور مازندراني با اهالي موسيقي استان فراهم مي‌شود.

هادي ابراهيمي عصر امروز در نخستين نشست اهالي موسيقي استان مازندران اظهار داشت: عرصه موسيقي نبايد به حاشيه برود.

وي با تأكيد براينكه اين نشست فرمايشي نخواهد بود گفت:‌ جلسات انجمن موسيقي استان مازندران بايد هر دو هفته يكبار برگزار شود.

ابراهيمي با اشاره به اينكه اهالي موسيقي از اتاق كار مديركل ارشاد مي‌تواند براي برگزاري نشست موسيقي مازندران استفاده كنند اظهار داشت: سعي خواهيم كرد موسيقي كه گم‌شده فرهنگ استان است احيا شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران اضافه كرد: برگزاري جشنواره موسيقي بومي و محلي دغدغه اصلي متولي حوزه فرهنگ استان است.

وي با تأكيد براينكه كارهاي اهالي موسيقي را از نزديك مشاهده كرده و شنيدم يادآور شد: از دغدغه‌هاي جدي من اين بود كه با اهالي موسيقي نشست داشته باشيم.

ابراهيمي خواستار الگو و روش جديد در حوزه موسيقي شد و تأكيد كرد: توليد اثر كار آساني نيست.

وي با اشاره به اينكه مظلوميتي بر توليدكنندگان اثر واقع شده است گفت: توليدكنندگان محصولات فرهنگي از اقشار مظلوم جامعه هستند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با تأكيد براينكه ما نمي‌توانيم فرهنگ را در يك سري عناصر خاص ببينيم تصريح كرد: موسيقي در ذات و دل فرهنگ نهفته است.

ابراهيمي يادآور شد: بي‌مهري‌هايي كه نسبت به حوزه موسيقي صورت گرفته است را مي‌توانيم با تداوم جلسات آسيب‌شناسي جبران كنيم.

وي اضافه كرد: ما بايد در عرصه فرهنگ و هنر از زاويه خاص نگاه كنيم و تنها در اين صورت است كه موفق خواهيم شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران ادامه داد: به دليل برخي تندرويي‌ها و سخت‌گيري‌ها بود كه موسيقي زيرزميني شكل گرفت.

وي اظهار داشت:‌ موسيقي ايراني يكي از وظايف مهم فرهنگ‌سازي را در دنيا برعهده دارد.

ابراهيمي با تأكيد براينكه افراط و تفريط‌ها به ساختار هنر ضربه زده است از اهالي موسيقي خواست كه راه‌حل برون‌رفت از اين مشكلات را نيز به متوليان فرهنگ و هنر نشان دهند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اشاره به اينكه از شنيدن بسياري از مشكلات اهالي موسيقي شرمنده شدم، افزود: هنرمند با هزاران مشكل وارد ميدان كار مي‌شود تا اثري را خلق كند و آن وقت براي ارائه كار با مشكلات زيادي دست‌وپنجه نرم مي‌كند.

متولي فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به اينكه نسبت به موسيقي بيگانه نيستم خاطرنشان كرد: 10 سال در صداوسيماي شبكه طبرستان كار كرده‌ام.

وي موسيقي را از افتخارات حوزه فرهنگ ناميد و يادآور شد: دوام و غناي فرهنگ به موسيقي است.

ابراهيمي مسئوليت‌ها را زودگذر دانست و تلاش ايثارگرانه براي تعالي فرهنگ، هنر و بويژه موسيقي را از فعالان اين بخش خواستار شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با تأكيد براينكه جلوي فعاليت آموزشگاه‌هاي زيرزميني و غيرمجاز استان گرفته خواهد شد، گفت: هيچ دلسوخته هنري مخالف برگزاري كنسرت نيست.

وي از احياي شوراي شعر و موسيقي در ارشاد مازندران خبر داد و گفت: حوزه موسيقي مازندران بايد براي اهالي اين هنر باز شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.